سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

All Things
 

 

قانون اولیه متمایز کردن فشار ها از یکدیگر را در ابتدا به وسیله Daniel Bernoulli فیزیکدان Swiss ی کشف شد که به آن قانون برنولی میگویند, قانون برنولی میگوید "هنگامی که سرعت در یک سیّال افزایش پیدا کند فشار آن کاهش پیدا میکند"




به زبان ساده هنگامی که جریان هوا به جسم Airfoil (هر جسمی که شکلی مانند تصاویر بالا همانند بال هواپیما باشد) برخورد کند شکاف می خورد و جریان در بالای بال سرعت می گیرد تا همزمان با جریان پایینی به انتها برسد در نتیجه سرعت زیاد و فشار کاهش پیدا می کند و فشار سطح پایین بیشتر از فشار سطح بالایی می شود.
75% نیروی نیروی لیفت بر اساس همین قانون تامین می شود و 25% باقی توسط قانون سوم نیوتون " هر عملی را عکس العملی است مساوی و در خلاف جهت"

"For every action there is an equal and opposite reaction."


می توان به اسکی روی آب اشاره کرد , سطحی همچون بال هواپیما و یا همان Airfoil را دارد و هنگامی که اسکی و فردی که اسکی میکند به آب فشار میاورد آب نیز از پایین همان فشار را اما در خلاف جهت می آورد که این باعث ثابت ماندن اسکی روی آب می شود و در بال هواپیما و در هوا نیز این فشاری که هواپیما به هوا و هوا به هواپیما وارد می کند 25% نیروی لیفت را نیز تامین می کند


airplane


[ جمعه 91/9/10 ] [ 10:8 صبح ] [ lovely girl ] [ نظر ]

 

در طول پرواز 4 نیرو بر هواپیما وارد می شوند که عبارت اند از Lift , Weight , Thrust , Drag
ابتدا آشنایی کوچکی با 4 نیرو و سپس توضیحات کاملی در باره این نیرو ها خدمت شما عزیزان...


Lift : نیروی بالا برنده ( Upward ) هواپیما می باشد و به سمت بالا میباشد که به وسیله جریان هوا در اطراف بال ها بوجود می آید و هواپیمارا همواره در طول پرواز ساپورت میکند.

Weight : این نیرو همواره در خلاف نیروی Lift میباشد و به سمت پایین ( downward ) و به سمت جاذبه زمین می باشد.

Thrust : نیروی جلو برنده ( forward ) هواپیما که هواپیمارا در هوا به جلو می برد.

Drag : این نیرو در جهت مخالف Thrust میباشد و رو به عقب( backward ) و نیروی مقاومت و محدود کننده سرعت هواپیما است


airplane


[ جمعه 91/9/10 ] [ 10:3 صبح ] [ lovely girl ] [ نظر ]
Airfoil سطحی است همانند بال های هواپیما , هنگامی که باد در اطراف Airfoil جریان پیدا می کند بر روی نیروهای ایرودینامیکی تاثیر می گذارد. به یاد داشته باشید نیروی لیفت تنها در زمانی بوجود می آید که باد در اطراف بال ها جریان داشته باشد یا بهتر است بگوییم در اطراف Aifoil ها!



همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید Airfoil دارای قسمت های مختلفی است که آنها عبارت اند از :

Leading Edge : اولین قسمتی از Airfoil که هوا با آن برخورد می کند.

Trailing Edge : قسمتی که بعد از جدا شدن جریان هوا در آن نقطه مجددا جریان ها به هم میرسند و قسمت انتهایی می باشد.

Chord Line : خط فرضی است که leading edge را به trailing edge وصل می کند.

Camber : ویژگی ایرفویل این است که از 2 منحنی یالایی و پایینی تشکیل شده است که به آن Upper camber & Lower Camber می گویند که انحنای Upper camber بیشتر از Lower Camber میباشد و در بعضی مواقع Lower Camber کاملا صاف است و باعث می شود سرعت بادی که در اطراف بال جریان دارد در قسمت بالایی بیشتر از پایین باشد



airplane

 


[ جمعه 91/9/10 ] [ 9:59 صبح ] [ lovely girl ] [ نظر ]


Relative wind : تولید این باد بستگی به مسیر پرواز هواپیما دارد, اگر بال به صورت افقی رو به جلو حرکت کند Relative wind رو به عقب Flight Path می وزد . در واقع Relative wind همیشه موازی و در خلاف جهت با Flight Path حرکت می کند.

شما نباید بین Flight Path و Flight Attitude گمراه شوید زیرا ممکن است هواپیمای شما به ظاهر صاف و افقی باشد اما در حال کمتر شدن ارتفاع باشد آن زاویه ای که شیب هواپیما است Flight path شما و Relative wind در خلاف جهت Flight path شما می باشد که در تصویر زیر برای بهتر متوجه شدن در تصویر زیر کامل رسم کردم.

 

 

airplane


[ جمعه 91/9/10 ] [ 9:52 صبح ] [ lovely girl ] [ نظر ]

Angle of attack : زاویه ای است بین Chord line ایرفویل و Relative wind . برای تولید لیفت بسیار مهم است! زیرا هنگامی که Angle of attack افزایش پیدا کند lift نیز افزایش پیدا می کند.

 

airplane


[ جمعه 91/9/10 ] [ 9:50 صبح ] [ lovely girl ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

lovely girl : mehraboon, khosh akhlagh & ...!! :D
موضوعات وب
لینک دوستان
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 77573