سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

All Things
 

 

در هر هواپیما، دو دستگاه ویژه وجود دارد که جزئیات لحظه به لحظه پرواز و مکالمات جاری در کابین خلبان را ثبت می‌کنند. این دو وسیله در جعبه‌های فولادی مخصوصی قرار دارند که به آنها «جعبه سیاه» می‌گویند. داخل جعبه‌های سیاه را با موادی عایق‌بندی م

ی‌کنند که تا 1000 درجه گرما را می‌توانند تحمل کنند. ضربه نیز بر این جعبه‌ها تاثیر نمی‌گذارد و آب تا مدتی قابل توجه، به درون آنها نفوذ نمی‌کند. جعبه مربوط به ثبت جزئیات پرواز در قسمت دم هواپیما جای دارد؛ در صورت بروز هر حادثه هوایی یا سقوطی، دم امن‌ترین قسمت هواپیماست. این دستگاه دمای داخل هواپیما، شتاب و جهت پرواز، صدای موتورها، جهت و سرعت وزش باد، ارتفاع پرواز و بسیاری از مشخصات فنی دیگر را هر لحظه ثبت می‌کند. مکالمات داخل کابین خلبان، صدای انفجار و صداهای ناشی از هر واقعه دیگری در هواپیما را نیز دستگاه دوم ثبت می‌کند. به این ترتیب، اگرهواپیما دچار حادثه‌ای شود، اختلالی فنی در آن بروز کند. انفجاری در آن صورت گیرد، سقوط کند یا مورد حمله هواپیما ربایان قرار گیرد، با بررسی اطلاعات ضبط شده در جعبه سیاه می‌توان علت وقوع حادثه و سیر جریان‌های رخ داده در هواپیما را بررسی کرد. البته جعبه سیاه به هیچ وجه سیاه نیست. بلکه رنگ قرمز روشنی (نارنجی) دارد تا پیدا کردن آن در محل حادثه آسان‌تر باشد.

airplane


[ پنج شنبه 91/9/16 ] [ 10:32 صبح ] [ lovely girl ] [ نظر ]

airplane


[ پنج شنبه 91/9/16 ] [ 10:30 صبح ] [ lovely girl ] [ نظر ]

 

بعد از انانس خوش آمد گویی بلافاصله انانس استفاده از وسایل ایمنی پرواز خوانده خواهد شد این انانس همراه با نمایش وسایل به صورت ویدیو یا توسط مهمانداران هر بخش انجام میشود.

?


نمایش موارد ایمنی در پرواز :
خانم ها و آقایان
جهت حفظ ایمنی شما ، مهمانداران نحوه استفاده از نجهیزات ایمنی این هواپیما را به شما نشان خواهند داد. خواهشمندیم به (‌فیلم / نمایش موارد ایمنی توسط مهمانداران )‌با دقت توجه فرمایید.

کمربند ایمنی:

این کمربند ایمنی شماست، برای بستن حلقه فلزی را وارد قلاب کمربند نمایید. با کشیدن بند متصل به قلاب کمربند را محکم کنید. جهت باز کردن ، درپوش فلزی را بالا کشیده.

ماسک اکسیژن:
چنانچه در فشار داخل کابین بطور ناگهانی کاهش یابد، یک ماسک اکسیژن از محفظه بالای سر شما پایین خواهد افتاد فوراْ ماسک را به طرف پایین کشیده، آن را روی دهان و بینی خود قرار دهید ، بند آن را به پشت سر خود بیندازید و بطور طبیعی تنفس نمایید. ماسک را ابتدا برای خود و از ماسکهای دیگر برای افراد تحت مراقبت خود استفاده نمایید.

جلیقه نجات (‌تنها در پروازهایی که قسمتی از پرواز از روی آب انجام میگیرد خوانده و نشان داده میشود):
جلیقه نجات زیر صندلی شماست. جهت استفاده ، آن را بیرون آورید و از سر بپوشید، سپس بند آن را به دور کمر خود قلاب کنید و بندها را بکشید تا جلیقه به بند شما محکم شود. جلیقه نجات خود را با کشیدن این دو بند قرمز رنگ باد کنید . چنانچه جلیقه باد نشد با دمیدن در این دو لوله آن را باد نمایید.

شما میبایست جلیقه نجات خود را به هنگام خروج از هواپیما باد نمایید.
راه های خروجی:
در صورت نیاز به خروج اضطراری باید به سمت راههای خروجی که هم اکنون مهمانداران نشان میدهند حرکت نمایید


airplane


[ پنج شنبه 91/9/16 ] [ 10:25 صبح ] [ lovely girl ] [ نظر ]

 


موتور جدید XWB ایرباس 350، اولین پرواز خود را که به طور اختصاصی روی ایرباس A380 انجام شد با موفقیت پشت سر گذاشت. هواپیمای A380 مذکور از شهر Toulouse به پرواز درآمد و این پرواز بیش از 5 ساعت به طول انجامید.

در طو

ل این 5 ساعت قدرت های مختلف موتور در ارتفاع 43 هزار پایی مورد آزمایش قرار گرفت. کیفیت کنترل هواپیما از سرعت پایین تا سرعت 0.9 ماخ مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این مدت نه تنها موتور بدون نقص کار کرد، بلکه نسل جدید بازدهی سوخت و کم صدا بودن خود را به نمایش گذاشت.

با تعویض موتور Trent 900 با موتور بهبود یافته Trent XWB، این موتور به همراه سنسور های تست مخصوص در قسمت داخلی بال سمت چپ نصب شد تا صدها پارامتر را اندازه گیری کند.

خدمه پروازی که در این پرواز حضور داشتند عبارتند از :

خلبان تست تحقیقات ایرباس Terry Lutz و Frank Chapman، مهندس پرواز تست تحقیقات ایرباس Pascal Verneau و مهندس تست پرواز Emanuele Costanzo و Tuan Do

مدیر اجرایی مهندسی سابق ایرباس گفت : طبق بررسی های ما موتور های XWB ایرباس A350 پرفورمنس فوق العاده ای در طول اولین پرواز آزمایشی داشتند.

با به کار گیری موتور XWB در A380 یک سال زودتر از به کار گرفتن شدن در A350، این موتور باید 175 ساعت پرواز زمانبندی شده برای تست انجام دهد. این 175 ساعت هم در وضع آب و هوایی سرد و هم در وضع آب و هوایی گرم و ظرف مدت 7 ماه انجام خواهد گرفت.

airplane


[ پنج شنبه 91/9/16 ] [ 10:21 صبح ] [ lovely girl ] [ نظر ]

airplane


[ جمعه 91/9/10 ] [ 10:11 صبح ] [ lovely girl ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

lovely girl : mehraboon, khosh akhlagh & ...!! :D
موضوعات وب
لینک دوستان
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 77364